Ви знаходитесь тут:
- Головна
- Бібліотека
- Уроки основ бібліотечно-бібліографічної грамотності
Бібліотечні уроки
Із засвоєнням інформаційних знань учень має оволодіти раціональними прийомами самостійного пошуку інформації як традиційним (ручним), так і автоматизованим (електронним) способами; освоїти формалізовані методи аналітико-синтетичного опрацювання інформації; використовувати традиційну і комп’ютерну технології для підготовки й оформлення результатів самостійної пізнавальної діяльності. Ми ж на початку кожного навчального року складаємо єдиний графік занять з основ бібліотечно-бібліографічної грамотності, який затверджує директор школи.
Завдання початкового курсу таких уроків – сформувати в учнів понятійний апарат, потрібний для розуміння й оцінки інформаційного середовища, яке їх оточує, розвитку цілісної системи знань, закласти підвалини грамотної роботи з інформацією. Насамперед це стосується сприймання інформації та її адекватної інтерпретації, а також цілеспрямованого використання в навчальній діяльності і в повсякденному житті. Зрозуміло, що ефективною ця робота може бути лише за орієнтації всіх навчальних дисциплін на формування інформаційної грамотності.
Озброївши читача навичками пошуку джерел інформації у початкових класах, в учнів 5-11 класів шкільна бібліотека розвиває уміння систематизувати та логічно осмислювати. Читачі усвідомлюють, що слід використовувати тільки важливу, необхідну інформацію, яка дійсно буде їм корисною та потрібною під час підготовки домашніх завдань, для самоосвіти.
Старшокласники вільно орієнтуються в інформаційному просторі, визначають свої інформаційні потреби і формулюють інформаційні запити.
Виходячи з того, що більшість учнів школи закінчують 9 класів, постала необхідність формувати систему бібліотечно-бібліографічної та інформаційної культури користувачів для того, щоб учні в коледжах та професійних училищах уміло користувалися бібліотекою, знаходили і застосовували потрібну інформацію. Тому бібліотекарем школи створена програма факультативу «Основи бібліотечно-бібліографічної грамотності школярів» для учнів 9 класу.
Мета даної програми: формування у читача уявлення про інформаційне суспільство, інформаційні ресурси і розвиток у читачів навичок самостійного пошуку інформації; здібності до сприйняття і оцінки інформації; уміння використовувати інформацію за призначенням.
Програмою передбачено поступове накопичення та закріплення знань і навичок, логічний взаємозв’язок розділів.
Для організації факультативних занять застосовуються різні форми і методи навчання: лекції, бесіди, практичні роботи, презентації, екскурсії.
Кiлькiсть переглядiв: 1357